Hoppa till textinnehållet

Sök jobbet som företagsrådgivare

Ditt nästa äventyr kan börja hos oss.

Om oss
Sparbanken Eken är inte en vanlig bank. Vi är kundnära och enkla att ha att göra med. Vi är en lokal bank som finns nära våra kunder genom livets alla faser. Att vi är lokalt ägda och gillar att ge tillbaka till närsamhället skapar stolthet, både hos våra medarbetare och kunder.


Om tjänsten

Som företagsrådgivare utvecklar och fördjupar du både befintliga och nya kundrelationer. Det förutsätts att du vill och kan skapa goda relationer och upprätta förtroende. Vi genomför våra rådgivningar utifrån ett helhetsperspektiv för att utveckla affärsrelationen och genom kloka affärsupplägg hjälpa våra kunder att förverkliga idéer och drömmar.

 

Att vara ansiktet utåt, nätverkande och prospektbearbetning är viktiga delar i vardagen. För oss är det viktigt med laganda och samarbete inom företagsaffären som vi ser stor potential att utveckla inom vårt verksamhetsområde. I denna roll hanterar du även våra skogs- och lantbrukskunder. 

 

Om dig

Du har en mycket god samarbetsförmåga och ett starkt eget driv. Du trivs med att arbeta med många och täta kundkontakter, är bra på att identifiera kundbehov och presentera kloka affärslösningar. 

 

Vi söker dig som har erfarenhet som företagsrådgivare inom bank eller inom annan verksamhet med tex affärsutveckling eller liknande. Du har stor förståelse för företagsaffären och gärna erfarenhet av skog och lantbruk. Du bör ha en akademisk examen inom ekonomi eller annan utbildning som vi bedömer som lämplig. Det är meriterande om du tidigare har jobbat som rådgivare inom bank och är SwedSec licensierad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att klara arbetet krävs goda kunskaper i svenska språket i tal och i skrift.

 

Ansökan
Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag där du blir en del av ett härligt gäng samtidigt som du har stor möjlighet att själv vara med och påverka din vardag.
 

  • Tjänsten är tillsvidare och på 100 %.
  • Tillträde enligt överenskommelse.
  • Placeringsort är vårt kontor i Ryd med möjlighet till visst hemarbete.
  • Sista ansökningsdag är 5/2, urval och intervjuer sker löpande.
  • Ansökningar hanteras av vår HR-konsult Elisabeth Dahl. 
  • Frågor om tjänsten besvaras av Camilla Lönquist-Roos, kontorschef i Ryd: telefon 0459-388 05.
  • Facklig kontaktperson: Roger Olsson, telefon: 0477-484 83.
  1. 6 fysiska mötesplatser

  2. 28 000 kunder

  3. 76 medarbetare

  4. Affärsvolym 20 miljarder

  5. En stark värdegrund

Grafisk karta över våra kontor